понеделник, 2 април 2018 г.

В Силистра гостува моноспектакъл по разкази на акушер гинеколог от Добрич

Издателство Ковачев прес Силистра в партньорство с Драматично-куклен театър Силистра организират едно различно и нетрадиционно представяне на нетрадиционен и обичан автор - д-р Хасан Ефраимов, акушер-гинеколог в Добрич, роден през 1966 г. в село Трем, Шуменско. На 2 май от 19  ч. в залата на театъра оживява неговият разказ Джанки в Манхатън чрез моноспектакъл на актьора Красимир Демиров. От 20  ч .е срещата с автора, който ще представи за първи път и поредната си книга с разкази Възкресение. Цената на билета за представлението и срещата е общо 5 лв.

„Джанки в Манхатън“ е тежко, драматично произведение. В спектакъла са добавени и и други части от „Дервишки караконджул“, както и от „Събирачът на болка“. Не е съвсем подходящ за деца и за емоционално лабилни хора.

Разказът е за село, някога наричано Шейтанджък, защото там хората в Лудогорието  за пръв път видели шейтана /дявола/ - на такъв им заприличал локомотивът на влака...Представете си едни хора в онези тъмни години, изведнъж пред тях излиза огромното туловище на локомотив – пушещ, свирещ, гърмящ, свистящ, трещящ, затова си помислили, че ей го на, това е дяволът, затова и селото нарекли така, уточнява Ефраимов. 

Този разказ - Шейтаните от тавана на гара Хитрино“,  се роди спонтанно, казва авторът. И още: Произшествието беше станало рано сутринта, а аз обикновено по това време си лягам и бях пропуснал този момент. Когато към 11 ч. станах и видях кадрите по телевизиите, осъзнах ужаса. Близо два часа гледах. Никога не съм мислил, че ще напиша такъв разказ. Когато пиша, слушам депресивна музика, това е релаксът ми. Няма как щастлив човек да пише за болката, трябва да я изпиташ, за да я опишеш. А шейтаните, които ни дължат толкова дълго на дъното и преобръщат живота ни, са много, не изпускат примката. 

Събрал съм около 20 разказа за трагедията в Хитрино, в тях има много образи на шейтани и мисля, че това ще бъде най-хубавата ми книга, ще бъде 6-ата поред, без да броим научния ми труд. „Възкресение“ със сатирични разкази и още една, която не зная как ще се казва, са готови за печат. Първата беше „Метаморфоза“, започнах я като на шега през 2015 г.“, разказва той...

Актьорът Красимир Демиров: „Моноспектакълът де факто е литературно четене на един разказ. Когато прочетох книгите му, си казах, че този човек не може да е нормален, толкова много болка и страдание има в текстовете му. Ако един човек понесе всичката тази болка, ще откачи. Може би неговото убежище са книгите му, в тях той бяга от кошмарите. След всяко представление аз съм разнебитен. Защото да събереш в един час онази горест и мъка на емигранта е почти непосилно. „Джанки в Манхатън“ е за всички, които имат роднини и близки в изгнание някъде по света и ако не се насълзят очите им, значи не им пука за нищо. В случая не спектакълът е уникален, а литературният текст“.

Няма коментари:

Публикуване на коментар