сряда, 24 май 2017 г.

Певецът Йордан Марков с интервю за 24 май във в. "Учителско дело"

За начало: кратко представяне в чисто професионален план – образование, творчески път, постижения, друго.

Здравейте, казвам се Йордан МАРКОВ, и съм родом от Силистра. Занимавам се с музика от ранна детска възраст и през годините на моето професионално израстване съм участвал в редица международни конкурси и фестивали, както у нас, така и в чужбина.
Носител съм на гранд при и първи награди от фестивали в Русия, Казахстан, Молдова, Македония и България.
Три поредни години съм стипендиант към МОН по програмата за защита на даровитите деца на България.Три поредни години съм носител на наградата на публиката от фестивала „Пирин фолк“ в град Сандански с песни писани специално за мен от Тончо Русев, Евтим Евтимов, Ваньо Вълчев, Пламен Велинов, Светослав Лобошки, Мариета Ангелова и други. Участие до финала на 25 международен конкурс „Славянски базар“. Участие във финала на конкурса „Бургас и морето“ 2014 година. Първо място и награда да продължа своето висше образование в Московската държавна консерватория в Москва, Русия от международен конкурс „ШАНС“ в град Нижний Тагил Русия , но аз отказах, защото искам да съм си в България, да пея българска шлагерна музика и продължих своето висше образование в Национална музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ град София в класа на проф. Стефка Оникян. Миналата година се дипломирах и завърших бакалаварската си степен, сега уча магистратура поп и джаз пеене отново в НМА и в края на юни месец тази година приключвам с висшето образование.

- Успешен ли е един творец, който пее само български песни?

Знаете ли, аз винаги съм бил привърженик на тезата, че за всеки влак си има пътници и за всяка музика си има слушатели, не може да се харесаш на всички, но не е и нужно това. До момента аз вървя по своя път, за който мечтая от дете, работя с едни от най-големите имена, композитори, поети, аранжори в този естрадно-шлагерен стил като Тончо Русев, Евтим Евтимов, Ваньо Вълчев, Пламен Велинов, Светослав Лобошки, Мариета Ангелова, Александър Петров, Иван Тенев, Валентин Пензов, Стефан Димитров, Боградана Карадочева, от младите Мартин Антонов, Кристиян Янкулов и други. Миналата година на пазара излезе и моят първи самостоятелен албум озаглавен „Живот на кръстопът“, който включва 16 песни писани специално за мен от по-горе посочените автори.

Така че смея да твърдя, че да, може да бъде успешен един артист, който пее само български песни, в крайна сметка ние се намираме в България! Искам да ви кажа, че такова чуждопоклонничество има само в България. Навсякъде другаде по света, хората си ценят, уважават, слушат и подкрепят техните си артист-изпълнители и тяхната си музика.

- Каква е ролята на Вашите учители в израстването Ви като личност и певец?

Огромна! Почти една трета от живота си човек прекарва в обучение и образование в училище и университет. Аз съм изключително благодарен на моите учители, които са ми препоадавли, защото наистина са успели да обучат и възпитат, за да поема своя път в живота. И до ден днешен има преподаватели, с които се чуваме и виждаме редовно от основното и средното ми образование и през сълзи се смеем на всички пакости, които съм вършил. Дълбоко уважавам всички учители, защото носят голяма отговорност към израстването на толкова много малки/млади хора.

- С какво от постигнатото до сега се гордеете най-много?

Гордея се с това, че с музиката, която пея продължавам традициите на нашата българска популярна, естрадно-шлагерна музика, защото в днешно време някак си тя остана позабравена от новите моди и тенденции, а това си е нашата музика, а и тя също възпитава с прекрасните си стихове и посланието, което има в тях към слушателя.

- Разкажете ни за последния си проект

Записвам нови песни постоянно, дори сега наскоро записах три нови песни, които хората ще могат да чуят на моите концерти от турнето, което организираме с моят екип в цялата страна и които ще влязат в следващият ми албум.

-  Какво предстои, какви са творческите  Ви планове?

Живот и здраве предстоят много хубави моменти, мигове с музиката с публиката в различните градове на България. С моят екип организираме турне представяне на моят първи албум в различните градове на България с голям екип от хора, балет, ансамбъл и първите дати бяха в Тутракан и в Силистра, след това продължаваме Благоевград, Сандански, Петрич и много други градове, тече усилена подготовка, излизат доста въпросителни в процес на работа чисто организационно, защото за първи път се сблъсквам с такъв мащабен проект, но всичко върви, както трябва за сега. На концертите ще представя и няколко нови песни, които записах съвсем на скоро и живот и здраве ще влязат в следващия ми албум.
- Вашето послание към българските учители в навечерието на Великден?
Бъдете живи и здрави, бодри и борбени и продължавайте да вършите това велико дело, въпреки всички трудности и цялото това неуважение, което се изсипва върху вас в последните години от ученици и родители. За съжаление такова е времето, в което живеем днес, но помнете, че колелото се върти и ще дойдат скоро добри дни! /дори и рима има/
- Каква е Вашата визия за бъдещо сътрудничество със Синдиката на българските учители.
Огромен поклон пред Синдиката на българските учители, за това, че с всички сили се борят да подобрят условията за работа на българските учителите. Винаги съм насреща за всяко едно начинание, идея и работа на Синдиката на българските учители. С удоволствие ще присъствам и ще се включвам с моите песни в празниците на синдиката и учителите, може дори да направим и нова песен за българските учители. Има много идеи и насоки за развитие върху, които можем да работим и съм сигурен, че рано или късно ще се осъществят.





Няма коментари:

Публикуване на коментар